Alla inlägg under januari 2011

Av Jennie - 25 januari 2011 19:02

Nu var det ett tag sedan igen MEN jag har varit på föreläsning med jobbet där vi bla träffade Mia Törnblom som föreläste om självkänsla och självförtroende. Med andra ord var glad att jag bloggar idag det kunde ha varit så att jag aldrig bloggade. Vi hade även ett gäng med elit idrottare och tränare som pratade om talang. Måste säga att det oxå var kanon. Der spelar ingen roll om du har talang om du sen inte har orken att lägga ner dig. Kanske är det så att du kommit dit du är för att du är bra på något men någon gång måste du börja lägga ner dig om du skall komma någonstans.


De pratade om ledarskap och hur man gör för att motivera. Jag kunde jämföra mycket med hunderiet. Tex jag vill träna men har jag viljan att träna? De flesta vet att det krävs en hel del för att orka samt att man får prioritera bort en hel del.


Förutom att det var många intressanta föreläsningar så var Sissela Kyle konferesier och hon är såå rolig :)


Nu går jag och funderar på när det är dax att ta fram VILJAN sätta igång den lilla svarta. Var nog meningen att vi skulle bli inspererade till att jobba men jag blev inspererad till att vara ledig å träna hund :)


Framförallt var jag grymt impad av en mental coach som tränade en skidskytt. Mycket handlade om att skapa possitiva minnen och det är ju precis så vi gör med hundarna! Skit i det du inte kan göra något åt och ta nya tag! Hjärntvätta dig själ med att tro på det du gör och ha mål. Se bara framåt och tyck att du är bra och duger för den du är och är minst lika bra som alla andra! Så nu tar vi nya tag och satsar :)

Ovido - Quiz & Flashcards