Alla inlägg under mars 2010

Av Jennie - 24 mars 2010 09:05

Tror faktist att detta kan vara en av mina bästa vintrar någonsin :) I alla fall vad ja kommer i håg. Mycket tror jag det är för att vi har ett så bra hus så vi slipper frysa och sen har ja ju hundarna å Jimmy som värmer mig när det blir riktigt kallt :) De dagar det inte varit -20 har vi gett oss ut i skidspåret så hundarna har fått sin del oxå. Jag är ingen van skidåkare vare sig på längden eller utför men måste säga att det har varit jättekul att åka med hund. 5 min från där vi bor kan man åka allt från 3km upplyst till 1 mil mitt ute i skogen.


Ja, Jimmy, hundar och några goda vänner var i sälen en lång weekend i mars. Där bodde vi i en trevlig stuga och åkte på tur med hundarna varje dag utom en då vi drog till Lindvallen. Ja har kanske åkt slalom 3 gånger i hela mitt liv men det gick ganska bra. Trodde bara ja skulle slå ihjäl mig en eller 2 gånger. Jimmy prövade telemark å tror han kan bli super på det :) Han är ju typ född i en backe så det är på tiden han utmanar sig själv med något nytt ;) Våra vänner var oxå super duktiga på att  åka, blev riktigt impad av er :)


Har även hunnit varite en sväng till Elli och hälsat på och det är ju alltid trevligt :) Blev inte så mycket tränat då det var snöstorm men det får vi ta igen då det blir varmare! Längtar tills man kan spåra och det gillar ju Zeb oxå :) 


Just nu tränar vi för fullt å om ja har tur kanske ja hittat nyckeln på det svarta odjuret. Går i alla fall framåt. Känns så bra att bo här då man alltid har någon att träna med och att man inte behöver sitta så länge i bilen :)  Så just nu är jag ganska nöjd med livet och ser fram emot MH på lördag som ska bli mycket spännande. Jimmy ska filma så de som vill kan köpa filmen av honom sen ;)


Oxie är en jättesvår hund som läser mig bättre än mig själv men ska bli väldigt spännande att se var detta kommer att sluta:) Känns ungefär som att antingen går det åt skogen eller annars kommer det bli jätte bra å någonstans innom mig vet ja att det kommer bli jätte bra. Det kommer ta lite tid bara! Tack alla min träningskamrater för att ni finns!


Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Ovido - Quiz & Flashcards