Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Flytt mm

Av Jennie - 11 december 2009 10:07

Ja nu är vi på plats :) Tror detta kan bli riktigt bra med nära till bra promenadvägar, spårmarker och framförallt till träningskamraterna! Vi börjar få det mesta på plats men ja längtar tills Jimmy kommer hem å vi får börja greja med ett förråd i källaren där vi ska ha massor av hyllor :) Tror att hundarna oxå trivs i det nya huset. De har blivit riktigt duktiga på att gå i koppel då man inte kan ha dem lösa på samma sätt som ja kunde förut. Ändå har vi nära till skogen så det har blivit en del upplet och igår var ja riktigt nöjd med henne. Nu går hon ut och plockar föremålen på löpande band. Fick några bra träningstips på hur jag ska köra in ingångarna och detta kommer jag ha nytta av i apporteringen sen :) Även bästaste Zeb skötte sig utmärk även om det ligger på en annan nivå så är ju han nästan alltid bäst. Blir lycklig av att se hur han spexar i skogen nu när ja inte tävlar med honom(innan var det inte så kul..)


Spårar även en del och där har vi nya grejer att jobba på men ja ser det inte som några stora problem. (Hon ökar tex efter vinklarna) Lydnaden jobbar vi på med och det är väl den som ja verkligen har något att bita i men som sagt "på sikt" blir den kanon och man kan knappast klaga på att en hund är för förig och inte vill något annant än att vara en tilllags :) Oxie har blivt stora damen nu och det märks både på hennes kropp och hennes sätt. Hon har liksom blivit mer stabil och kan även tänka ibland och det är possitivt. Man kanske inte ska säga tänka men om man stannar upp henne och väntar tills hon samlat sig lite så springer hon inte bara om kring. Antar att man kan säga att hon blivit bättre på att focusera om man bara ger henne en chans :) Många pusselbitar ska på plats och ja tänker inte kasta mig ut med henne utan vänta tills hon är klar. Vet att då kommer det bli bra och om man tänker på hur länge man ska tävla en hund så finns det ingen anledning till att skynda.


Huset är jätte bra med en groventre i källaren som man går in med hundarna i och är de riktigt skitiga kan de ligga där och torka lite. Nu är det bara hundgården som ska upp för att huset ska bli ett riktigt "hundhus" Sen är det väldans skönt att slippa åka bil så mycket som ja alltid ha gjort och att det även blir bra mycket billigare att bo här är ju bara ett stort plus :)


Innan ja slutar vill jag säga Tack till KM, anna och övriga klanmedlemmar för en trevlig helg. Xtra kul att vi fick besök från KM och Anna men sen är det ju alltid kul när man kan träna hela gänget!


Ha en trevlig helg!

 
 
Annika

Annika

11 december 2009 22:58

Kul med uppdatering! Den var efterlängtad! Hoppiloppan och jag tycker att det är kalaskul att syrran o du flyttat närmare. Vi ser fram emot myyyycket träning och umgänge. Det blir superbra - PÅ SIKT!

http://www.ljungsten.com

 
Erika & Keijo

Erika & Keijo

18 januari 2010 08:04

Hallo Bruden har försökt att få tag i dig men det är INTE det lättaste Ha det gött och jag försöker igen nåm gång lyckas jag hihi

http://www.erikashundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 15 mars 2011 19:35

Skriver jag någon bok någon gång kommer den förmodligen heta "Från en liten sten till ett ännu mindre sandkorn "  Måste säga att min lärare är mycket opedagogisk och ibland funderar jag på om hon ens vill att sina elever ska klara sig. När det gäller...

Av Jennie - 25 januari 2011 19:02

Nu var det ett tag sedan igen MEN jag har varit på föreläsning med jobbet där vi bla träffade Mia Törnblom som föreläste om självkänsla och självförtroende. Med andra ord var glad att jag bloggar idag det kunde ha varit så att jag aldrig bloggade. Vi...

Av Jennie - 7 september 2010 20:26

Nu gör ja det! Bloggar alltså! Känns somd det hänt en del och vore kanske bästa att uppdatera efter kommande helg men här kommer en kort uppdaternig:   Hundträningen går frammåt även om det är motigt vissa dagar. Spåret är jag mycket nöjd med o...

Av Jennie - 7 maj 2010 12:43

Ja.. nu var det ett tag sen igen.. Sist jag skrev skulle vi till Tjörn och göra MH. Vi samåkte med Oxies syster och hennes familj. Då MH´t var mycket tidigt så åkte vi dagen innan och sov över på ett super mysigt B&B. Resultatet på MH´t blev nog un...

Av Jennie - 24 mars 2010 09:05

Tror faktist att detta kan vara en av mina bästa vintrar någonsin :) I alla fall vad ja kommer i håg. Mycket tror jag det är för att vi har ett så bra hus så vi slipper frysa och sen har ja ju hundarna å Jimmy som värmer mig när det blir riktigt kall...

Ovido - Quiz & Flashcards