Alla inlägg under augusti 2008

Av Jennie - 24 augusti 2008 20:29

Å vilken bra helg detta har varit och vet att veckan oxå kommer bli kanon! Jag, Jimmy och Zeb har varit i Västerås och tittat på Bruks SM. Hund hela helgen kan det bli bättre? Efterssom jag trodde jag skulle tävla på Lördagen gick vi upp 06.00 och gjorde oss i ordning för tävling. Efterssom jag stod som reserv v ar detta en chansning och vi kom inte med;(. Vi åkte hem och packade och gav oss iväg till Västerås. Där fanns mycket att se och efterssom mycket gick samtidigt så såg vi IPO skyddet först. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om detta men jag var nog inte hellt överens med dommaren alla gånger, men då är ju jag en medelmåtta som INTE kan dömma. Kvällen avslutades tillsammans med Annika, Anders, Ulle och Erika på ett mycket bra och trevligt sätt. Tack för en bra kväll! Söndagens stora händelse var Kristina som gjorde en lysande lydnad! Vill säga GRATTIS GRATTIS till hennes bronsplacering!

Efter en mycket trevlig helg sitter vi här i soffan i morgon är det dax för nya äventyr. Jimmy åker till Trysil och jag och Zeb ska hälsa på Elli! Ska bli jätte kul att träffa henne och X-or.

Av Jennie - 18 augusti 2008 23:13

Regn, regn och ännu mera regn. fast mig gör det inte så mycket för jag har fått nya regnkläder:) Å andra sidan är det bra om man orkar dra på sig regnbrallorna när man ger sig ut och spårar. Har inte hänt så mycket sen jag skrev sist, släpade med mig Carina till karlstad bk för att se hur det var där. De hade faktist en riktigt fin plan där. Det mesta fungerar bra om man inte räknar framförgåendet. Var ute och kollade läget på spåret idag igen och jag vet att jag behöver träna spårstarter. I dag var en sådan dag han var på topp så det gick faktist att säga till honom och lägga en hel del press på honom. Egentligen borde jag nog bara träna sådana dagar för det är de dagar han tar åt sig vad som är rätt och fel.

Hade inte mycket att klaga på idag och även starten blev helt ok när han inte fick gå på spåret förän han var lugn och lyssnade. Såg på ett program i morse om en som uppfostrade bråkiga småbarn och det är ju faktist lite lika. Både hundförare och föräldrar tappar tålamodet i bland och det kan ju göra mer skada än nytta när man gör saker i fel tillfälle. Det svåraste är att få hunden att förstå vad man menar. I morgon blir det ett nytt besök på Karlstad bk och sedan lunch med syster.

Av Jennie - 10 augusti 2008 12:41

Äntligen är datorn igång igen!

Var ju ett tag sendan ja skrev. Just nu tränar vi förfullt och målen är att göra en appell och försöka få klart IPO 3:an. Det som krånglar mest är framförgåendet, han förstår verkligen inte att han inte ska gå fot. Detta är bara att nöta... Apporteringen görde han förvånandsvärts bra i går och det roliga är att fast jag ställt lite högre krav med fasthållandet så apporterar han i full fart. I går tuggade han bara en gång vid avlämnandet och det ser jag som mycket possitivt:) Tycker faktist att han har växt till sig lite. Satte även i hop spåret i föörgår. Efter sista tävlingen som han spårade mycket sämre än vanligt så började jag om och plockade i sär allt igen. Har tränat mycket trappor och andra konstiga vinklar. Hur som hellst så spårade vi i lång lina, 8 apporter och 6 vinklar. Han gjorde detta mycket bra! Mitt största problem är att när han blir lite låg så tappar han driften, där av farten och sen går han på promenad i spåret.


Jag och Jimmy var i Örebro en sväng, där köpte vi en present till Zeb- ett 1.50 långt skummgummi rör- det kan ni fundera på vad vi ska ha till:)



Ovido - Quiz & Flashcards