Alla inlägg under februari 2008

Av Jennie - 17 februari 2008 21:20

Ja nu har det ju varit tävling... vill hellst inte kommentera den då det blev katastrof så vi tar och skriver om fredagen istället.

Fredagen började med en låång god frukos, lite ärenden på stan och sen till bomsta. Solen sken och Zebbis härjade oavbrutet i två timmar. Var en riktigt bra dag som vi avslutade m kyckling på Harrys och en helt ok film med smågodis till.

Av Jennie - 11 februari 2008 16:58

Å vad det är skönt att rallyveckan är över!!!!

Har inte hunnit träna hund så mycket som jag egentligen velat men ibland är det så och det är bara att inse! I dag så körde vi ett race i allafall och det är fortfarande problem med den *** rutan.... Men i sluten kändes det ganska bra i alla fall. Problemet är att om man tar risken att misslyckas med ett moment och det kommer jag antagligen att göra så måste man vara väldans bra på de andra.

Var ute och gick m syrran i nästan 2 timmar och avslutade m en kaffe på mammas jobb. Härligt och behövliga sol timmar! Nu ska jag vila benen en stund och sen blir det fram m dammsugaren! Elli och Exor ska låna min lägenhet!

Av Jennie - 4 februari 2008 22:24

Den här vecka är det rutan som gäller. Fungerade inte alls idag, där emot fungerade den i Fredags... I alla fall så är den inte tillräckligt befäst. Om man ska vara positiv så är det ju bra att det fortfarande är ett tag kvar att träna tills det är dax. Får nog ta mig en sväng till Annelie och låna "hennes" grusplan. Märks så väl när han inte förstår. Sen måste vi jobba på hans koncentration. Har fått lite tips av Annika som jag ska jobba på. Är så mycket att träna på och väldigt svårt att försöka ta bort alla dk`na då vi inte arbetat tillräckligt länge med dessa moment. Måste försöka att göra det han gör bra ännu bättre i alla fall så det inte finns så mycket att dra på där. Bla snea sitt i halterna.

 Fick oxå träna på platsen där man går och gömmer sig- går nog bra med lite tur!


Detta var förmiddagen, nu på eftermiddagen tog vi oss en promenad hem till mamma och fick lite mat. så jag kan nog säga att ja gått närmare 2 mil idag.... dessvärre åt Zeb en massa snö på vägen så om jag har otur måste han ut i natt och ja jobbar fm så det blir inge roligt;)


Nu måste jag sova, zzzzz 

Ovido - Quiz & Flashcards