Alla inlägg under januari 2008

Av Jennie - 30 januari 2008 11:08

I går började ja laborera med fjärren. Tror jag kom på ett bra och fungerande sätt. Läste lite regler på kvällen och såg att det är ju bara 5m som man ska lämna hunden. Efter en promenad nu på förmiddagen m Elli fick hon agera provledare. Om det blir några problem med detta så kan ja tänka mig att han tycker det är lite konstigt med någon som står bakom honom och viftar. Hon prasslade lite extra och detta gick faktist bra ändå.

Är nöjde med dagens uppgift. Jobbar ikväll och kan tyvärr inte leka m forshagaborna. Sen har vi även platsliggning som man går och gömmer sig, detta har jag aldrig prövat så det måste nog ske inom den närmaste framtiden. Jobbar hela helgen och det är jag absolut inge sugen på, men måste för att kunna få ledigt den 16/2. Jobbar även helgen efter och då är det rally= den värsta helgen att jobba på hela året.....

Nu blir det lunch m Henrik, han ska återfå sin kamera så jag kan få lite bilder från lydnadstävlingen som Annika var så snäll och tog.

Av Jennie - 28 januari 2008 18:11

Jobbade lördag och tävlade söndag.

Körde lydnads klass 1. Försökte ju med den förra vintern för att få lite tävlingsrutin. Den här gången var vi lite mer förbredda så det gick mycket bättre. Måste nog säga att ja aldrig har varit så nervös som jag var inför detta provet. Visste ju att han kunde momenten och hade ett enormt krav på mig själv. Dessutom hade ja redan anmält mig till 2:an..... Var skönt att ha ett bra stöd på läktarn, TACK ni som satt där och frös för min skull. Sen är man ju aldrig riktigt nöjd och det finns ju alltid saker man kan bli bättre på. Zeb skötte sig så bra han bara kunde och han är ju bättre lämpad för sådan här tävling egentligen.Nu måste jag lägga på ett kol om vi ska greja bla fjärren som är i 2;an.Sen är det apportering i den och det kan gå hur som hellst är jag rädd för...

Var ute och gick långpromenad m Annelie och Diva på eftermiddagen, fåglarna kvittrade och solen sken. Kändes som om våren var här. Fick ett tips av henne om att jag ska lägga en planka-detta ska jag prova så fort det går. Tur att min pappa är kungen av plankor och sågspån....

Inveg även min nya fina jacka som jag är så glad över, tack tack du är bäst!

Somnade 22 igår och vaknade 10.15 i dag så jag var nog trött... Nu ska jag skura golv och greja lite som jag inte hunnit i helgen. Återigen tack Ni som tror på mig och Zebbis ni är det som gör att jag fortsätter när allt känns tugnt! 

Av Jennie - 21 januari 2008 22:58

Under helgen har det varit fullt upp. Många kalas blir det i januari. Träningen gick faktist helt ok i söndags, har insett att det är bättre att ta in honom i ridhuset när det inte är allt för många inne. Trodde väl att han skulle palla bättre nu när han är äldre men han blir så stressad. Efter instruktioner av Annika har vi nu gjort en mindre platta som jag invigde idag. Den fungerade bra. Han brydde sig inte om att den var mindre utan han viste ju att där ska han stå. Skulle behöva träna en gång i 4H s ridhus men det är fullbokat från morgon till kväll. Jobbar em hela veckan så det blir inga träningar i Böj. Vi har tappat helomvändningarna lite så jag måste kolla lite på dem. Onödigt när de varit fina förut. Tog en tur på skutberget i dag innan jag invigde plattan. Nu på kvällen var jag och Zeb hos Elli och kollade på IPO SM som gick i Piteå. Är väldigt lärorikt att titta på andra även på film. Zeb låg oxå i soffan hos mig o Elli och granskade.


Längtar tills man kan träna utan jacka, blir så pulsigt. I morgon ska ja träffa Annelie en sväng innan jobbet, ska bli trevligt:)


Nu ska ja krypa ner i sängen, godnatt

Av Jennie - 17 januari 2008 00:19

Idag har jag farit runt som en toka, men det kanske är det jag är:)

Bla firade jag och syster mormor som fyllt år och ringde farmor som fyller år idag. Planerade kalaset m kusin på lördag och for allmänt runt. Hann även med att gå promenad m syster, städa lite och att träffa Elli en snabbis.


På kvällen var det träning i Forshaga. Annika upplyste mig att Zeb tappar kontakten i varje vinkel jag gör så det måste jag greja till. Var  mycket störning och tränade plats m fisen och Impa. Hundarna skötte sig bra med tanke på flygande bollar och valpar som var överallt. Var en helt ok träning och han skötte sig bra. Ska bara få till att ha en käpp i ryggen på mig själv så blir det nog bra tillslut.


Har äntligen fått in pappren till studiefrämjandet och hoppas Hasse blir nöjd. Blir en hektisk helg men ska försöka att inte stressa för mycket så jag slipper migrän. Som tur är så är ja ledig hela helgen i alla fall.


Nu ska jag försöka varva ner och sova lite för imorgon är det torsdag!



Av Jennie - 15 januari 2008 23:51

Har jobbat alldeles för mycket och för hårt i några dagar. Detta visar sig i migrän. Det är inte alltid lätt när man vill vara duktig och tror man är superkvinna. Känns lite tungt med hundträningen just nu. Blir lite tufft när man jobbar mycket, har migrän och halva min släkt fyller år i jan. Sen skulle jag offra min vänstra hand för att ge Zebbis lite mer drifter och mod. Är så svårt när man vill så mycket. Önskar ibland att jag bara ville ge upp och inse att han inte kan bli någon stjärna. Man kan ju börja fundera på hur mycket tid man lagt ner...


Men det som gör att jag inte bara ger upp, är att se den glädje han har när han tex skuttar mot rutan och hoppar på plattan:) och alla bra träningskompisar förstås.

Av Jennie - 9 januari 2008 21:47

Ja då sitter man här igen... Försöker pussla med studiefrämjandet och det är inte det lättaste. Nu kräver de personnummer oxå så i morgon på träningen blir det jakt!


Var i Forshaga på träning idag. Är nöjd med lydnaden- rutan fungerade bra och fick lite nya tips av Annika. "vanttricket" fungerade bra på ställandet och han gjorde helt ok lägganden. Gjorde lite grunder på apporteringen som oxå gick helt ok. Fick även en platsloggning m Fisen. Körde även lite skydd men det är svårt att göra om en katt till en tiger.... men skam den som ger sig.


Är roligt att se hur Erikas "valp" utvecklas och måste säga att han börjar bli stor och duktig.( Erika du är att duktig du oxå)


Annika var den som var supersnabbast på att klicka, hon försöker komma med i SM i snabbklickning: ).


Nu är det bad, sov och jobb...

Av Jennie - 8 januari 2008 16:57

 I dag pulsade vi ut i snön på Ösholmens fotbollsplan. Blir lite frustrerad när jag inte hittar någonstans att träna på. Prövade en ny taktik m rutan, fungerade idag men vill gärna pröva den inomhus oxå. Känns som det aldrig blir onsdag så jag får hälsa på i Forshaga. Konstigt nog fungerade även läggande och ställandet.


Har även gjort en investering, köpte en "skidlina" till Zeb. Nu skall minsann byggas front! Och går inte det så har jag verkligen gjort allt jag kan och då är inplantat det enda som kan hjälpa.


Har även hunnit med en promenix m Anneli och Divisen, Var jobbigt även för oss tvåbenta att gå i slasket på Kilene. Kvällen ska jag avsluta med att fika med Stina.





Av Jennie - 6 januari 2008 22:09

Måste säga att jag inte vill skriva mer att någonting går bra. Idag började han stampa på konerna när jag skickade honom på rutan...... När jag fått ordning på det så körde jag ställande under gång och det slutade med att han ställde sig på sättandet oxå..

Men skyddet gick i alla fall väldans bra.


Just nu ligger jag i soffan m datorn i knät(ganska skönt faktist)

Längtar tills i morgon då jag får försöka greja till momenten som krånglade idag, men först blir det lydnads regler som kvällslektyr!



Ovido - Quiz & Flashcards