Alla inlägg under juni 2008

Av Jennie - 23 juni 2008 09:13

Ja, nu är det drygt en vecka efter tävling. Den här veckan har Zeb fått vara hund och bara tagit det lugnt och gått promenader. Kunde väl inte riktigt hålla mig, konstigt att promenaderna skulle vara på Örsholmen... och när vi ändå var där såååååå kunde man väl ändå köra en rondering för att det är kul...  Ja, ja får väl ertkänna att ja tjuv tränat lite men bara på skoj och för att vi tycker det är så kul:).


Till helgen ska Zeb få en egen gräsmatta, vi har nämligen hyrt ett litet hus med växthus och hundgård! Kunde ju inte bli bättre! Blev klart i går så nu har vi väldigt mycket att göra den här veckan, dessutom har jag lämnat in bilen...


Nu ska jag snart bestikta mc`n i spö regn.. kul.

Av Jennie - 16 juni 2008 08:19

Ja, då har vi tävlat igen då..

Fick bli en BSL 3:a då skyddet inte riktigt känndes klart.

Tidigt på lördagmorgonen åkte vi till spåren. Var ganska nervös men tänkte att han har ju spårat väldigt bra så jag var inte särskillt orolig. Men ack vad jag bedrog mig, man kan säga att han gick på en promenad runt fältet.. Var verkligen jätte besviken över mina 80 poäng. Sen var det dax att ladda om för lydnaden! Tror Zeb kände att jag var lite besviken så jag försökte ha lite roligt med honom innan vi skulle ut på planen. Just då kändes det som han var lite loj och jag försökte dra upp honom. Han skötte sig otroligt bra och jag måste säga att jag är mycket stolt över honom och första delarna av lydnaden. När vi kom till apporteringen blev det lite för roligt och jag hade slappnat av så mycket att han tyckte det var lite för roligt... Fast egentligen gör det inte något, detta är ju bara en transportsträcka till nästa prov. Han gör verkligen sitt bästa och han älskar verkligen att hoppa! Min hund visar glädje och så länge han tycker det är lika roligt som jag så kommer vi fortsätta träna.


Elli och Tommy var här den här helgen och det var jätte roligt att träffa dem, ses snart igen:)


TACK ALLA NI SOM TROR PÅ OSS OCH HAR HJÄLPT OSS ATT KOMMA DIT VI ÄR IDAG! UTAN ER HADE JAG NOG GETT UPP FÖR LÄNGE SEDAN. SPECIELLT TACK TILL JIMMY SOM ALLTID STÄLLER UPP OCH ALDRIG KLAGAR ÖVER ATT JAG ALLTID TRÄNAR. TACK FÖR ATT DU FINNS!

Ovido - Quiz & Flashcards