Alla inlägg under mars 2009

Av Jennie - 31 mars 2009 12:29

Snart är det dags för några spännande dagar i Mellerud! Ska bli jättekul att träffa delar av Rapportsgänget igen! I dag är jag ledig och försöker städa men lusten fattas och jag har ingen väldig städ disiplin. Det börjar bli riktigt kul att träna m Oxie, synd bara att det kom mer snö nu när man kommit igång m spåret. man märker ganska lätt när man börjar ställa för höga krav på henne eller när man tränat för länge. Hon har en inbyggd visselpipa som hon gärna använder när hon inte riktigt förstår. Annars är hon jätteduktig och älskar att träna och det är ju bra när man har en träningsnarkoman till matte! Var i Forshaga och tränade lite upplet och lydnad m Annika o Occra igår. Tyckte det var en lyckad träning och man ser att det går framåt. Sen får man ju inte glömma att de inte är så gamla än:) Är mycket nöjd med hennes föremålsintresse här ser man stora skillnader mellan henne och Zeb. Är inte grejen tillräckligt värdefull för honom hämtar han den inte medans Oxie älskar att hämta och bära allt.


Ska börja träna lite passivitet m henne då det gärna är fullt ös så fort man ska träna. Bäst går det om man lägger in lite naturliga övningar på promenaderna då hon inte hinner ladda så. Hennes favorit leksak här hemma är konstigt nog ett snöre....


Mer kommer efter helgen!

Av Jennie - 9 mars 2009 11:54

Ny vecka och nya tag!

Har varit en lugn helg med god mat och ett o annat glas vin. Är bäst att passa på att ta det lite lugnt nu när Zeb ändå ska vila. Den lilla svarta ta ju inte så lång tid att greja med. I dag var hon rolig: I bland på promenaderna "tappar" jag ett föremål som hon sedan får vända tillbaka och hämta. Idag var jag på en vändplan ca 500 meter från där vi bor och tränade lite. Vi körde lite kontakt och busade lite m bollen. Jag hade henne lös och vi gick hemmåt. Efter ca 200meter tvärvänder hon och springer tillbaka. Först tänkte jag att hon måste sett en katt eller något. Sen såg ja ju att hon trodde vi lämnat bollen där:) Inte lätt för de här små att hålla isär allt. Just nu tror jag allt går runt i huvudet på henne. Hon vill så gärna och så mycket.

När vi kom tillbaka fick hon spel och sprang runt runt och in i komposten.... Trodde att jag skulle få åka in till djursjukhuset m henne oxå för hon gallskrek och kastade sig ner men jag tror det gick bra. Är inte lätt att hålla dessa hundar hela, händer så mycket med alla hundar jag känner nu. Man kan ju inte linda in dem i bomull och bara koppelrasta dem.

 Oxie försöker gnaga på ett ben utan tänder:) det räcker i allafall länge då.. och Zeb ligger brevid mig och småslummrar. Ska snart åka i väg och jobba.



Ovido - Quiz & Flashcards