Alla inlägg under juni 2009

Av Jennie - 15 juni 2009 08:31

Ja.. nu har det varit ganska mycket ett tag. Förra helgen var vi på kennelläger och denna helgen har jag ängnat åt att lära mig grunderna på Axelsons i stockholm. Kursen var mycket intressant och inser hur mycket man har att lära sig om hur hunden fungerar. Var svårt att känna vart musklerna slutade och var nästa började men sista dagen började det lossna och man blev så glad när man väl kände något. Tror att detta är något jag kan tänka mig att syssla med. Skulle vilja inrikta mig på brukshundar/tävlingshundar. Är ju viktigt att hundens kropp fungerar som den ska för att man ska kunna träna på ett bra sätt och man har bättre chans att göra ett bra resultat på tävling :) Nu ska jag försöka träna på så många hundar som möjligt till nästa kurs som är i Augusti. Så de som vill är välkomna att höra av sig :)


Hade med mig båda hundarna och bodde på hotel, detta var en erfarenhet men fungerade bra. Självklart har jag hunnit med lite träning och den hjälp man fått är guld värd. Zeb har varit supernöjd över att bara få vara med sin matte och tyckte det var en mycket bra syssla att fungera som försökshund.

Känner mig ganska mör i kroppen och det var skönt att komma hem, det enda minuset var att de inte hade slagit fälten här än...


Det var allt för nu! :)

Ovido - Quiz & Flashcards