Alla inlägg under december 2007

Av Jennie - 28 december 2007 20:03

Ja... nu har det varit jul i alla fall. Fick jätte mycket bra julklappar bla ett par efterlänktade skor att träna hunden i. Firade jul hos pappa och Carina för mamma var sjuk(var egentligen hennes tur "att ha oss". Annars var jag och Elli ute och spårade och det gick kanon fast ja inte spårat på länge. Igår var första ridhusträningen och det orkar jag inte skriva något om...


Idag har vi varit på kalas...... och inte till vem som hellst utan till världens bästa Annelie! Hon fyller egentligen i morgon men då jobbar jag. Vi fick massor av goda kakor så nu är vi proppmätta. I kväll ska vi gå på bio och se Arn-tempelriddaren.


Tack för fikat Annelie!


Av Jennie - 19 december 2007 19:41

Var på Stora Stockholm under helgen. Var väldigt trevligt. Var mycket fina hundar även om man var mest intresserad av schäfer och Dobber. Elli ställde och det gick jätte bra. Hon kom på en fjärdeplats och var den enda som var placerad som inte var kuppad. Var  roligt att se alla hundar som var friserade och många var mycket mer välskötta än dess ägare.... På kvällarna mös vi med vin och god mat. På träningsfronten är det ganska lugnt- känns som alla väntar på att julen ska vara över innan de vill sätta igång. Själv har ja ju investerat i nya bollar och brallor så jag är jätte sugen. I dag har jag varit på prissättningskurs, låter inte så roligt men var fdaktist väldigt interssant.

Av Jennie - 8 december 2007 23:13

I dag shoppade jag och syrran de sista julklapparna(skönt)

Sen var det på med hundkläder och iväg till og`t. Fortsätte min träning med att få honom att gå runt mig snabbare och tätare. Tror han börjar fatta och jag såg framsteg. Som vanligt bråkade vi även med apporteringen, förstår inte att det ska vara så förbannat svårt. Kvällen avslutades med varmamackor och migrän...

Av Jennie - 7 december 2007 23:07

Idag la ja ett spår. Det ösregnade men är man knasig så är man. Blev ett skogsspår. Tror att det gör honom mer noggran när man lägger över stockar och runt träd. Han fick använda näsan ordentligt. Har ganska många teorier om detta men ni ska inte behöva läsa om det.


Gjorde även ett lätt spår åt X, hanbehövde aktiveras han med men först fick den lille kalven springa av sig lite. På em blev det långpromenad med sandra och sen var det jobb.

Av Jennie - 6 december 2007 14:34

I tisdags var det hårdträning. Blev både spår,lydnad och skydd. Är helt nöjd med den dagen. Han orkar bra mycket nu. På lydnaden tränade vi bla på att han skulle gå runt tätare och snabbare. Sen tycker jag själv det är svårt att hålla reda på kopplet...


I dag torsdag har jag varit och hämtat Ellis tok. Han finner sig bra men Zeb tycker det är lite jobbigt och tar åt sig väldigt när man säger till den "lille".

Av Jennie - 3 december 2007 18:40

Efter en väldans trevlig helg så var det dax att komma tillbaka till verkligheten igen. Har inte tränat hund på hela helgen så jag var väldigt nöjd när jag fick dra på mig hundkläderna. Tränade lydnads moment m Annika på Forshaga bk. Ettans moment gick helt ok och hon visade mig hur det gick till i tvåan. Där ingår ett moment som heter "rutan" och det är lite knepigt innan hunden förstår vad den ska göra. Annikas träning gick bra tycker jag och hoppas hon var nöjd.

Ovido - Quiz & Flashcards