Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Fredag

Av Jennie - 7 maj 2010 12:43

Ja.. nu var det ett tag sen igen..

Sist jag skrev skulle vi till Tjörn och göra MH. Vi samåkte med Oxies syster och hennes familj. Då MH´t var mycket tidigt så åkte vi dagen innan och sov över på ett super mysigt B&B. Resultatet på MH´t blev nog ungefär som väntat. De svarta systrarna registrerar allt så snabbt att det knappt märks och alla som känner dem vet ju att det alltid är fullt ös och det är inte många som hänger med där. Jag är i alla fall nöjd och det var trevligt att träffa Anna som har den grå systern.


Något jag har lärt mig är att Oxie blir helgalen precis innan hon ska löpa... Tycket hon gick riktigt bra en sväng men fick därefter världens bakslag men som tur var kom löpet strax där efter. På något vis känns det väldigt skönt varje gång hon löper, kanske är det för att hon blir äldre eller att jag tror att efter nästa löp DÅ lugnar hon minsann ner sig... Ja man kan ju alltid lura sig själv :).  Zeb har varit lika koko som vanligt så han har varit förvisad till Mamma på helgerna och bästaste Vimmsan har haft med honom till Oslo på veckorna. Nu har hon löpt klart och Zeb har kommit hem men han fattar inte riktigt att det är över utan försöker och försöker och försöker.... men Oxie är inte med på de noterna!


Förra helgen gjorde vi UHP (dvs cyklade 2 mil) Detta är det första som verkligen heter prov så i brist på annat så kändes detta mycket bra. Vi har desutom fått vår tävlingsbok så nu är det bara att köra! Hon är superlätt att cykla med och efter denna vintern så har hon ingen brist på kondis heller. Det är mycket värre med matte som har försökt att börjat jogga.. och inte ens orkade 3 km... inte mycket till motion för en svart lite racer råtta som är van att cykla 1 mil eller 2 utan problem!


Spåret har vi gått tillbaka i lite då hon inte håller sig i kärnan hela tiden men hon markerar föremålen jätte fint så detta skall väl gå bra. Lydnade går framåt och måste nog nu försöka ta tag i hindren UTAN att få blåöga denna gången..! Upplet ska jag inte tävla så det är väl därför hon är super bra på det. I bland funderar jag på att skapa en ny gren där det bara ingår: Upplet och Cykel, det är det vi är bäst på :) Hur som hellst så är det nog snart tid för ett BH prov vare sig jag är redo eller inte!



 
 
Anneli & Chrsiter

Anneli & Chrsiter

7 juni 2010 11:14

Härligt att du har uppdaterat. Det är nackdelen med hanar och löptikar i samma hus, men det är få dagar så man får stå ut. Tack för all rolig träning och för att du drar med mig ut.
Kram Anneli

http://www.acbergstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie - 15 mars 2011 19:35

Skriver jag någon bok någon gång kommer den förmodligen heta "Från en liten sten till ett ännu mindre sandkorn "  Måste säga att min lärare är mycket opedagogisk och ibland funderar jag på om hon ens vill att sina elever ska klara sig. När det gäller...

Av Jennie - 25 januari 2011 19:02

Nu var det ett tag sedan igen MEN jag har varit på föreläsning med jobbet där vi bla träffade Mia Törnblom som föreläste om självkänsla och självförtroende. Med andra ord var glad att jag bloggar idag det kunde ha varit så att jag aldrig bloggade. Vi...

Av Jennie - 7 september 2010 20:26

Nu gör ja det! Bloggar alltså! Känns somd det hänt en del och vore kanske bästa att uppdatera efter kommande helg men här kommer en kort uppdaternig:   Hundträningen går frammåt även om det är motigt vissa dagar. Spåret är jag mycket nöjd med o...

Av Jennie - 24 mars 2010 09:05

Tror faktist att detta kan vara en av mina bästa vintrar någonsin :) I alla fall vad ja kommer i håg. Mycket tror jag det är för att vi har ett så bra hus så vi slipper frysa och sen har ja ju hundarna å Jimmy som värmer mig när det blir riktigt kall...

Av Jennie - 1 februari 2010 09:49

I dag är det ingen vanlig dag för idag är det min lillasysters födelsedag :) Grattis Grattis!!!   Nu känns det som om vi kommit i ordning och har bott in oss lite i vårt nya hus. Det känns fortfarande bra och det är ju tur:) Vet inte hur vi hade ...

Ovido - Quiz & Flashcards