Alla inlägg under oktober 2009

Av Jennie - 14 oktober 2009 13:07

Tidigt i Tisdags morse när jag var ute och rastade låg mina regnkläder slängda på gräsmattan.. Jag hängede upp dem igen ute på kroken där de brukar hänga och gick in å la mig igen. När jag sen går ut nästa gång ligger de på gräsmattan igen... När jag tittar mig omkring ser jag att någon varit i Oxies hundgård och dragit ut hennes leksaker och mina vantar som låg på utebordet.. Jag tar med mig hundarna upp i "vår" skog och ser att där ligger flera chokladkartonger. Ringer till Jimmy som säger åt mig att ta in x-tranyckeln och låsa dörren på natten. Dagen går och snart är det kväll.


Hundarna har fått mat och vi ligger alla 3 i soffan och myser då jag hör att det är någon på verandan.. Blir lite rädd och försöker titta ut genom fönstret för att se vem det är men ser ingen. Släcker lampan inne och tänder utebelysningen och försöker kolla igen. Då ser jag en RÄV som först sitter på stolen, hoppar upp på bordet och börjar dra i mina regnkläder....... Var en jätte fin räv men han var väl antagligen grymt sugen på frolic :) Jag försöker knacka på rutan men han hoppar bara ner och ställer sig för att titta på mig. Tillslut skrämmer jag iväg honom och kan rasta hundarna!


I morse (onsdags) när jag kom ut så låg alla mina skor som jag har på verandan utdraga på gräsmattan.... bla skon där jag brukar förvara min x-tranyckel :) Så nu är det dax att byta gömställe eller inte ha någon nyckel ute då tom djuren hittar mina gömmor :)


Tror inte detta är någon sjuk eller skadad räv då den såg välidgt vacker å lurvig ut men jag vill ju ändå ha kvar mina saker!

Av Jennie - 7 oktober 2009 18:56

Sommaren är nu slut och man börjar fundera på om det ens var någon... Dagarna går fort när det ofta är jobb, träning och sova. Träningen med den lilla som nu blivit stor går sakta men säkert framåt. Hon spårar jätte fint och markerar föremålen duktigt. Självklart är det inte färdigt än men på sikt kommer det bli bra. Lydnaden var ju mindre bra i dag men nu äntligen kan jag skylla på löp på riktigt :) hon var mer kokko än vanligt... Tog ett beslut om att inte köra någon lydnad på några veckor och jag hoppas ni som läser detta hjälper mig att hålla det :)


Oxie tyckte Zeb var jätte konstig i morse när han inte ville busa med henne fast hon kom med sitt favvosnöre, han skulle bara lukta på henne..


Tyvärr har jag ingen skrivlust alls så detta var nog allt jag kan bjuda på. Vill ni läsa något intressant och läsvärt så gå och köp en bok istället!

Ovido - Quiz & Flashcards