Alla inlägg under september 2008

Av Jennie - 17 september 2008 18:46

Här ligger man i soffan och är sjuk när man borde träna hund förfullt. Vi är tydligen anmälda till lägrespår och här ligger jag som en slö,röd gris. Det enda jag har orkat tagit mig för är att träna lite kryp, och det behöver jag verkligen tips om. Nu kryper han i allafall om jag har handen framför honom men hur tusan går jag vidare? Tips välkomnas verkligen! Tack till Micke som hjälpte mig med budföringen förra onsdagen, den känns inte helt hopplös längre! Varje kväll tänker jag att i morgon då är jag nog frisk. Men nu ger jag det tills på fredag och då *** ska jag till Forshaga och träna!


Nu när jag har varit sjuk har jag fått roa Zeb men att apportera skedar, öppna grytor och hämta muggar...


SES PÅ PLAN (så fort ja orkar...)

Av Jennie - 6 september 2008 18:38

Vaknade tidigt på morgonen, gick ut med hunden och satte på kaffe. Väckte Jimmy som skulle vara mitt tävlingsstöd och sen rullade det på. Idag hade vi nämligen Apelldebut! Var med blandade känslor vi åkte till Fröding där vi skulle träffas. Har inte riktigt kännt mig färdig. När vi kom fram visade det sig att det skulle bli spår på en åker-vi hade alltså tragglat skogsspår i onödan och onödan den ska man akta sig för som Ronja Rövardotter säger. Han tog inte första vinkeln helt 100 men jag tror det var mitt fel för jag klantade mig lite när jag drog upp pinnen där. Spåret slutade med 9,5 som jag är väldigt nöjd med.


Sen var det en mycket nervös platsliggning, märktes att det var endel unga hundar som inte var så vana. Här fick Zeb en 10:a och den var han verkligen värd då det var VÄLDIGT mycket störning.... På budföringen lärde vi oss att inte husse ska stå på halva sträckan... vi nollade alltså den men skit samma vi blev uppflyttade(257,5p) och klass vinst!


Dessutom blev Annika och Fisen uppflyttade med klassvinst idag så det blev dubbel glädje! Stora Grattis kramar vill vi ge henne!!!!

Av Jennie - 3 september 2008 17:47

Äntligen fick jag spåret att fungera! Har haft lite problem med att hitta en bra skog att spåra i. Sen är det ju bra att veta hur man ska göra:) Jimmy fick akut snickra ihop en 15m lina... Om man jämför ett IPOspår så tränar man på extra små föremål i spåret och här har man en lång pinne som slut apport. Är faktist lite mer att lära sig än vad ja hade trott. I morgon måste jag köra ett lydnadsrace igen. Börjar faktist bli lite nervös för allt sitter inte riktigt. Budföringen kan nog gå hur som hellst är jag rädd för. Har blivit lite för mycket lek för att motivera honom. Var tvungen att tacka nej till jobb i morgon för att hinna träna ordentligt.... Fattar inte vad svårt det ska vara att hinna allt.När man har som mest att göra får man självklart migrän och förlorar 1-2 dagar. Ingen ordning alls. Då är det tur att man har sin mamma som hjälper en att komma ikapp!

Ovido - Quiz & Flashcards