Alla inlägg under april 2009

Av Jennie - 7 april 2009 19:27

Nu har vi varit på vår första kennelträff och det var hur kul som hellst!

Det började med att vi skulle göra oss till och tvätta bilen, dessvärre fastnade vi i biltvätten.... Sen var vi på väg mot Mellerud. På lördagen körde vi lydnad och vi blev uppdelade i 2 vuxengrupper och en "valpgrupp"

Vi hadde 2 riktiga småttisar i vår grupp, Phila och Ploke som bara var 3månader. Var riktigt kul att se hur snabbt de fattade att de skulle upp på klossen med tassarna. KM var med oss första dagen och vi fick många bra tips.För mig och Oxie måste vi lägga krutet på att inte hetsa upp oss och att träna passivitet. Är lite svårt då jag har dragit upp Zeb i 4 år.... men det SKA gå! Sen måste jag vara mer noggrann och låta henne landa mellan "momenten" och köra lite längre pass. Kvällen avslutades med mat och vin.

Dag två började vi med upplet. Detta är helt nytt för mig men både jag och Oxie tycker det är riktigt skoj. Där ska vi gå vidare med att lära henne att det kan finnas fler föremål ute i rutan.  På eftermiddagen blev det mer lydnad och fast hon var lite trött i bollen så gick även detta bra. Summa sumarum har det varit en mycket lärorik helg och vi var väldigt slitna när vi kom hem(alla utom Oxie såklart...)


Tack KM, Johanna och Anna för all hjälp! Ni är guld värda!

Är så himmla glad över att ha köpt en hund där alla har så mycket kunskap och är så villiga att hjälpa.

Ovido - Quiz & Flashcards